Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Hjälp
2020-10-16 18:16
Inför söndagens match får det inte vara någon publik men vi behöver ändå fylla en del ansvarsområden som             1 informationsansvarig, 2 matchvärdar, 2 i sekretariatet,      och 1 som filmar matchen.
Denna gång föll lotterna på:
Informationsansvarig: Alexandra Berg
Matchvärdar: Nordin och Magnusson
Sekretariat: Persson*2
Film: Westerlund

Har du inte möjlighet, känn dig fri att byta eller hör av dig.
/Anneli 070-689 01 68

Bifogar riktlinjer för Röbäcks IF gällande matcher i Elofssonhallen.

” Riktlinjer för Röbäcks IF gällande matcher i innebandy och futsal i Elofssonhallen.
Vi följer VIBF:s riktlinjer under covid-19 
Det finns Arenavärdar som ansvarar för upplåsning och skötsel av hallen men dessa ansvarar inte för att släppa in motståndarlag, ledare eller funktionärer eller se till att ingen publik finns i hallen.

Det egna laget
Varje lag i Röbäcks IF har ansvar för att ingen publik (endast funktionärer) finns under matcher. Lagen bör utse särskilda personer ur föräldragruppen att ansvara för de olika funktionerna.
Informationsansvarig informerar motståndarlaget (görs av lagledare eller tränare eller annan utsedd person)
Sekretariat två (2) personer ansvarar för sekretariatet
Filmansvarig En (1) person ansvarar för att filma matcher om detta är beslutat av laget
Matchvärdar två (2) personer (varav en är Matchansvarig)
• Ansvarar för att hantera ingen publik i hallen samt att se till att motståndarlagets spelare och
ledare tas emot och släpps in samt släpper in ”skjutsande föräldrar” (se nedan).
• Matchvärdarna kommer i mycket god tid innan match så man kan ta emot motståndarlaget.
• Man ansvarar att dörren hålls låst och att ingen obehörig (med tagg) vistas i lokalerna.
• Matchvärdarna tar också emot och släpper in domarna samt ev domarstöd samt VIBF-funktionärer. Matchvärdarna ansvarar också för närvarolistan, att den är korrekt ifylld och att den följs. Även Arenavärdar skall skrivas in på närvarolistan. Närvarolistan finns i musikskåpet i Elofssonhallen och läggs efter matchslut i brevlådan utanför Johans kontor på Elofssonhallen.
• Matchvärdarna kan inte räkna med att se annat än delar av matchen då ansvaret framför allt ligger i att se till att ingen obehörig tar sig in.
• Skjutsande föräldrar får vänta utanför hallen i avvaktan på att bli insläppta vilket sker efter att motståndarlagets funktionärer, från föregående match, lämnat hallen.

Motståndarlaget
• Informeras vid inbjudan om vad som gäller av hemmalaget.
• Har möjlighet att ha max fem (5) ledare med vid match
• Har möjlighet att utse fem (5) skjutsande föräldrar som får närvara vid match. Att vara skjutsande förälder innebär att man har status som funktionär.
• Ledare och skjutsande föräldrar skall namnges innan själva matchen
Ledare får gå in tillsammans med laget och förbereda för match, funktionärer väntar utanför tills de blir insläppta.
Styrelsen och innebandysektionen”
 

Nyhetsarkiv
Arenavärd i helgen2020-10-23 16:52
Paket på vift2020-10-22 19:57
Newbody2020-10-19 18:28
Hjälp2020-10-16 18:16
Då var det dax2020-10-07 18:27
Delikatesskungen2020-10-06 17:18
Resor bortamatcher2020-10-04 20:07
Slutspurt2020-09-20 13:12
Nu är de här2020-09-15 09:31
Förstår att ni väntar2020-09-08 20:23
Tider och info Fatpipe2020-09-02 22:02
Newbody!!!!2020-08-31 14:26
Delikatesskungen2020-08-28 13:57
Newbody - sista veckan!2020-04-20 20:07
Travet2020-04-16 21:57
2020-04-10 16:18
Newbody2020-04-05 09:00
Newbody 2020-03-31 21:04
Arenavärdsvecka2020-02-03 21:42
Supporter T-shirt2019-12-13 12:54
Då var det dax...2019-11-03 16:20
Inför morgondagen2019-10-31 20:43
Novembercup2019-10-24 15:01
Ullmax2019-10-23 14:40
Arbetshelg2019-10-16 22:06
Fel!!!2019-10-08 19:56
Teambuildning2019-10-08 19:11
Dax att boka resa2019-10-01 20:55
Ullmax2019-10-01 16:04
Fikaförsäljning2019-09-27 19:11
Tågresa2019-09-25 10:53
Gothia2019-09-20 19:38
 
Våra sponsorer:
Domarlista klicka på pipan
För felanmälan på Röbäcks Arena klicka på gubben