Matcher!
2021-05-03 22:05

Nu har vi fått alla våra matcher för våren tilldelade, ni kan se dem i kalendern på lagets hemsida.

Vi har anmält två lag i år så det blir lite fler matcher än i fjol och det är även fler andra lag anmälda i år vilket är superkul! Det är inga sammandrag i år utan enskilda matcher som är inlpanerade.

Fotbollsförbundet har kommit med restriktioner för hur många matcher per lag och vecka man får spela, pga conrona. Det har skapat lite problem i årets tilldelning så jag flaggar för att det kan komma nån förändring men i det stora hela ser det bra ut. Men för säkerhets skull, håll koll på kalendern på vår hemsida.

Vi kallar 9 st spelar till varje match så alla kommer inte att spela varje vecka. Och vi går rullande efter laglistan i sportadmin så det finns ingen lagindelning utan man kan hamna i både det röda och blåa laget. Kallelsen kommer ca en vecka innan matchen.

Vi har även fått en familj som anmält sig som lagföräldrar, fantastiskt Peter och Lina!! Nu vill jag bara ha ett namn från en familj till så det inte hänger på en o samma familj hela tiden ifall de är borta finns det ingen backup osv. Så nu när ni vet att ni inte blir ensamma i rollen borde vi kunna vaska fram ett namn till tycker jag. Annars tilldelar jag det till någon som antingen får hitta en ersättare eller själva ta på sig rollen.

Kan avsluta med att säga hur duktiga alla tjejer är och att det är jätteroligt att se dem utvecklas varje vecka!

/Daniel

Uppstart VT-232023-04-16 10:58
Matcher!2021-05-03 22:05
Säsong 2020 uppstart2020-04-13 14:28