Hej
Nu till helgen har vi första hemmamatchen och pga Covid 19 så är hallen låst och ingen publik är tillåten. Det är lagens ansvar att inga obehöriga släpps in och att det är krav på närvaroliggare (ev smittspårning) se nedan.
Sektionen rekommenderar att man har två matchvärdar som bevakar insläppet men då vi max får ha max 5 funktionärer och fm beslutade om 3 i seket + 1 film så börjar vi med en matchvärd. Fungerar inte det får vi omfördela resurserna på plats. Bertan tar första matchvärd/matchansvarigs passet nu i helgen.
Sekritariatlistan har ni koll på :) . Vad ska man göra? Instruktionerna ligger under dokument.
Vi kommer att filma matchen och samtliga av våra hemmamatcher kommer att sändas på solidsport. Det går köpa enstaka match eller månadsvis. Mera information kommer närmare helgen.
/ Inger
Riktlinjer för Röbäcks IF gällande matcher i Elofssonhallen.
” Riktlinjer för Röbäcks IF gällande matcher i innebandy och futsal i Elofssonhallen.
Vi följer VIBF:s riktlinjer under covid-19
Det finns Arenavärdar som ansvarar för upplåsning och skötsel av hallen men dessa ansvarar inte för att släppa in motståndarlag, ledare eller funktionärer eller se till att ingen publik finns i hallen.
Det egna laget
Varje lag i Röbäcks IF har ansvar för att ingen publik (endast funktionärer) finns under matcher. Lagen bör utse särskilda personer ur föräldragruppen att ansvara för de olika funktionerna.
Informationsansvarig informerar motståndarlaget (görs av lagledare eller tränare eller annan utsedd person)
Sekretariat två (2) personer ansvarar för sekretariatet
Filmansvarig En (1) person ansvarar för att filma matcher om detta är beslutat av laget
Matchvärdar två (2) personer (varav en är Matchansvarig)
• Ansvarar för att hantera ingen publik i hallen samt att se till att motståndarlagets spelare och
ledare tas emot och släpps in samt släpper in ”skjutsande föräldrar” (se nedan).
• Matchvärdarna kommer i mycket god tid innan match så man kan ta emot motståndarlaget.
• Man ansvarar att dörren hålls låst och att ingen obehörig (med tagg) vistas i lokalerna.
• Matchvärdarna tar också emot och släpper in domarna samt ev domarstöd samt VIBF-funktionärer. Matchvärdarna ansvarar också för närvarolistan, att den är korrekt ifylld och att den följs. Även Arenavärdar skall skrivas in på närvarolistan. Närvarolistan finns i musikskåpet i Elofssonhallen och läggs efter matchslut i brevlådan utanför Johans kontor på Elofssonhallen.
• Matchvärdarna kan inte räkna med att se annat än delar av matchen då ansvaret framför allt ligger i att se till att ingen obehörig tar sig in.
• Skjutsande föräldrar får vänta utanför hallen.
Motståndarlaget
• Informeras vid inbjudan om vad som gäller av hemmalaget.
• Har möjlighet att ha max fem (5) ledare med vid match
• Har möjlighet att utse fem (5) skjutsande föräldrar som får närvara vid match. Att vara skjutsande förälder innebär att man har status som funktionär.
• Ledare och skjutsande föräldrar skall namnges innan själva matchen
Ledare får gå in tillsammans med laget och förbereda för match, funktionärer väntar utanför tills de blir insläppta.
Styrelsen och innebandysektionen”