Den 29 april genomfördes ett första möte för att starta upp
ett långsiktigt hållbart arbete inom fotbollssektionen där alla fotbollslag i
föreningen ska vara representerade.
Sektionens arbete kommer att bedrivas i arbetsgrupper med
olika ansvarsområden:
Laghälsa: Planera och arrangera ledarträffar, ansvara
för uppstart av bollek för 6-åringar, ledarförsörjning och ledarvård,
lagsamverkan, se över trupper och ledare, senior-/juniorkontakt,
medlemsaktiviteter.
Tävling: Påminna om anmälan till serier, FOGIS,
ungdomsregistrering och licenser, VFF-läger, tävlingsregler, dela vid
förbundsmöten 2 ggr/år (tävlingsting och repskap/årsmöte).
Utbildning:
Tränarutbildningar, SISU-kontakt, idrottslyft, Spelarutbildningsplanen, FSLL,
målvaktsprojekt etc.
Ekonomi: Budget,
uppföljning, lagkassor, tränaravtal, lagavgifter, kontakt med lagkassörer.
Arena (i samråd med RAAB): Arenavärdskap
(riktlinjer och schema), arbetsdagar utearenan, träningstider, naturgräsplaner,
fotbollsmål, stöd till sommarjobbare.
Domare:
Domarutbildning, se över domarlistan inför varje säsong, kontakt med
föreningsdomarna, ordna domarutbildning 1 gång/år, hjälpa Röbäckscupen med
domartillsättning och vara domarcoach, domarkvitton.
Protokoll från mötet finns sparat under ”Dokument", i mappen Fotbollssektionen. Kontaktuppgifter
till sektionens medlemmar kommer att dyka upp under ”Kontakt”.
Nästa möte med fotbollssektionen blir den 28 maj 18:30.
Ett jättestort tack till Alexandra och Micke som nu kliver
tillbaka och lämnar över till nya krafter. Tack för allt jobb ni har gjort och
som ni fortsätter med i era andra uppdrag i föreningen!
/Ida Johansson, ny sammankallande i fotbollssektionen