Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Riktlinjer för Röbäcks IF gällande matcher i innebandy och futsal i Elofssonhallen
2020-10-15 20:35

Följande gäller vid samtliga RIF-arrangemang i Elofssonhallen.

Riktlinjerna kan komma att uppdateras/ändras med kort varsel. 


Vi följer VIBF:s riktlinjer under covid-19 

 

Det finns Arenavärdar som ansvarar för upplåsning och skötsel av hallen men dessa ansvarar inte för att släppa in motståndarlag, ledare eller funktionärer eller se till att ingen publik finns i hallen.

 

Det egna laget

Varje lag i Röbäcks IF har ansvar för att ingen publik (endast funktionärer) finns under matcher. Lagen bör utse särskilda personer ur föräldragruppen att ansvara för de olika funktionerna.

 

Informationsansvarig informerar motståndarlaget (görs av lagledare eller tränare eller annan utsedd person)

 

Sekretariat två (2) personer

ansvarar för sekretariatet

 

Filmansvarig En (1) person

ansvarar för att filma matcher om detta är beslutat av laget

 

Matchvärdar två (2) personer (varav en är Matchansvarig)

·       Ansvarar för att hantera ingen publik i hallen samt att se till att motståndarlagets spelare och ledare tas emot och släpps in samt släpper in ”skjutsande föräldrar” (se nedan).

·       Matchvärdarna kommer i mycket god tid innan match så man kan ta emot motståndarlaget.

·       Man ansvarar att dörren hålls låst och att ingen obehörig (med tagg) vistas i lokalerna.

·       Matchvärdarna tar också emot och släpper in domarna samt ev domarstöd samt VIBF-funktionärer. Matchvärdarna ansvarar också för närvarolistan, att den är korrekt ifylld och att den följs. Även Arenavärdar skall skrivas in på närvarolistan. Närvarolistan finns i musikskåpet i Elofssonhallen och läggs efter matchslut i brevlådan utanför Johans kontor på Elofssonhallen.

 

·       Matchvärdarna kan inte räkna med att se annat än delar av matchen då ansvaret framför allt ligger i att se till att ingen obehörig tar sig in.

 

·       Skjutsande föräldrar får vänta utanför hallen i avvaktan på att bli insläppta vilket sker efter att motståndarlagets funktionärer, från föregående match, lämnat hallen.

 

Motståndarlaget

·       Informeras vid inbjudan om vad som gäller av hemmalaget.

·       Har möjlighet att ha max fem (5) ledare med vid match

·       Har möjlighet att utse fem (5) skjutsande föräldrar som får närvara vid match. Att vara skjutsande förälder innebär att man har status som funktionär.

·       Ledare och skjutsande föräldrar skall namnges innan själva matchen

Ledare får gå in tillsammans med laget och förbereda för match, funktionärer väntar utanför tills de blir insläppta.

 

 

Styrelsen och innebandysektionen


Nyhetsarkiv
Deltagaravgifter 20202020-04-26 20:00
Konstgräset öppet2020-04-14 12:35
Digitalt årsmöte2020-03-19 21:35
Röbäck Camp 20202020-03-19 12:30
Årsmötetshandlingar2020-03-18 08:08
Sommarjobba hos oss!2020-02-03 07:55
Kansliet informerar2019-12-18 15:40
Bemanning under sommaren2019-07-01 12:32
Lyckad städdag!2019-06-03 18:25
Hjältehelgen 20192019-05-17 08:13
Kansliet håller stängt2019-04-30 08:11
Sommarjobba hos oss!2019-02-20 13:53
Arenavärdskap 2019-01-29 09:05
Elofssonhallen är klar2019-01-09 11:32
God fortsättning!2019-01-02 11:49
God jul önskar kansliet2018-12-21 15:40
Information från RAAB2018-11-30 08:03
Röbäcksmössan2018-10-29 08:53
Målvaktens dag 6/102018-09-24 15:34
Kansliet informerar2018-09-19 13:12
Tack till alla städare!2017-10-17 14:30
Städdag på söndag2017-10-13 11:24
Matsedel kommande veckor2017-06-16 14:34
Röbäckscupen är här!2017-06-07 14:20
Sommarjobba hos oss!2017-01-23 11:00
Nya e-postadresser2016-12-22 10:26
Skadegörelse på arenan2016-02-01 12:52
Sommarjobba hos oss!2015-02-23 10:33
 
Våra sponsorer:
Domarlista klicka på pipan
För felanmälan på Röbäcks Arena klicka på gubben