Info gällande träningsmatcher 2022
2022-01-19 14:49

Träningsmatcher Fotboll 2022 Södra Västerbotten

Samtliga träningsmatcher kommer att läggas in och hanteras i Fogis.

VFF lägger upp samtliga matcher som kommunen placerat på ”sina” anläggningar.

De träningsmatcher som ni lägger på egen arena måste ni mejla in till oss, vi vill då veta:

• Hemmalag
  • Bortalag
  • Datum
  • Avsparkstid
  • Arena

Ni mejlar detta till karlsson@vffboll.ac.se

• SVDK tillsätter domare till träningsmatcherna
    VFF samarbetar med de regionala domarklubbarna som sköter tillsättningen av träningsmatcher.
    Ni kallar domare tillsatt till er träningsmatch på samma sätt som vid en seriematch.
  • Matchändring
    Match som ändras, gäller samtliga ändringar som datum, tid, anläggning, motstånd, mm, skall meddelas till VFF. Om ändring sker när kortare tid än 14 dagar till match eller att datumändring gör att matchen flyttas så kortare tid än 14 dagar kvarstår till match skall den regionala domarklubbens ansvarige också meddelas. Se Regionalt ansvariga nedan.
  • Domararvode träningsmatcher
    Enligt” FÖRESKRIFTER GÄLLANDE EKONOMISK ERSÄTTNING TILL DOMARE”
    Domare tillsätts enligt högsta lagets serietillhörighet, är er vilja något annat måste ni kontakta kontaktombudet.
  • Arvode tillsättning träningsmatcher
    Den regionala domarklubben sköter tillsättningen av träningsmatcher på uppdrag av VFF
    Tillsättningsarvodet betalas till Domarklubben som sköter tillsättningen i er region

• Plusgiro 116528-1, Bankgiro 683-5284 eller Swish 1233624822

Tillsättningsarvode: Herrar Div I – V      500:-
                                    Damer DA – 3         400:-
                                    Övriga lag               400:-

Har föreningen flera lag är maxbeloppet 1100 kr oavsett antal lag

• Den elektroniska domarrapporten gäller precis som i seriespelet.
    Detta ger nytillkomna ledare och domare möjligheten att testa av den elektroniska domarrapporten innan serien sparkar i gång på allvar samt att rapporteringen av eventuell grov förseelse hamnar rätt. Den elektroniska spelarförteckningen är satt att rymma fler spelare än vid seriespel.
    Ev ”lånespelare” går kanske inte att lägga in elektroniskt, dessa skall då antecknas på den utskrivna spelarförteckningen innan den lämnas till domaren. Övrigt om lånespelare se ”Inlånad spelare till träningsmatch” nedan
  • DM och Träningsmatch samma tid.
    Placerar ni en DM-match eller att vi har via kommunens bokningsschema placerat en DM-match som en träningsmatch måste ni meddela oss detta direkt, detta då det annars finns risk att det tillsätts domare till båda de matcherna då det i själva verket endast är en. DM-matchen hanterar föreningen själv i fogis och hemmalaget anger där datum, tid och plats.
  • Tillståndsgivna/Sanktionerade
    Träningsmatcher, som spelas enligt SvFF:s bestämmelser med de undantag SDF beslutat, gällande lag hemmahörande i ålder juniorherr och uppåt, Juniordam och uppåt samt lag deltagande i förbundsserie är tillståndsgivna (sanktionerade), i enlighet med TB 2 kap 8§, av Västerbottens Fotbollsförbund (VFF) i och med att domare är tillsatt av VFF. Övriga träningsmatcher (17 år och yngre) är tillståndsgivna i och med att dessa införts i Fogis.
  • ”Inlånad spelare till träningsmatch” (1 kap 13§)
    Spelare får varken i nationell eller internationell vänskapsmatch representera annan förening än den som erhållit moderföreningens skriftliga medgivande.
    Vid användande av lånespelare skall det skriftliga godkännandet från moderföreningen medtagas och skall vid anmodan från domare eller annan av VFF utsedd funktionär uppvisas.
  • Regionalt ansvarig

Södra Västerbottens Domarklubb

Anders Höber

anders.hober@gmail.com